Թեմա: Մարդու արյան շրջանառության համակարգը
Նպատակը
-
Բացահայտել մարդու արյան շրջանառության համակարգի կառուցվածքը և գործառույթները։
-
Ըմբռնել մեծ և փոքր շրջանառության շղթաների տարբերությունները։
-
Պարզել սրտի և արյունատար անոթների (զարկերակներ, երակներ, մազանոթներ) դերերը։
-
Զարգացնել կենսաբանության վերաբերյալ հետաքրքրությունը և խմբային համագործակցության կարողությունները։
-
Իմանալ առողջության պահպանումը՝ սրտանոթային համակարգի առումով։
Ընթացքը
I. Տեղեկատվական փուլ
-
Ուսուցչի կողմից թեմայի ներկայացում (սրտի կառուցվածք, շրջանառության շրջաններ, անոթների տեսակներ)՝ սահիկաշարով, մուլտֆիլմով կամ մոդելով։
-
Դիտում է 5–7 րոպեանոց ուսուցողական հոլովակ մարդու սրտի աշխատանքից (ընտրությամբ՝ առանց ինտերնետի՝ նկարներով կամ մոդելով)։
II. Հետազոտական և գործնական փուլ
-
Աշակերտները բաժանվում են խմբերի՝ յուրաքանչյուրը ուսումնասիրում է համակարգի մի մաս՝
▪ 1-ին խումբ – Սրտի կառուցվածք և աշխատանք
▪ 2-րդ խումբ – Արյունատար անոթների տեսակներ
▪ 3-րդ խումբ – Մեծ և փոքր շրջանառության շրջաններ
▪ 4-րդ խումբ – Գազափոխանակություն և մազանոթային շրջանառություն
III. Գործնական ստեղծագործական փուլ
-
Յուրաքանչյուր խումբ ներկայացնում է իր աշխատանքը ։
Վերջնարդյունքը
-
Աշակերտները պատկերացում կունենան մարդու սրտի և արյան շրջանառության կառուցվածքային և գործառնական առանձնահատկությունների մասին։
-
Արդյունքում կմշակվեն հետևյալ հմտությունները՝
▪ հետազոտական մտածողություն
▪ խմբային համագործակցություն
▪ բանավոր ներկայացման հմտություններ
▪ առողջ ապրելակերպի կարևորում՝ սրտի խնամքի տեսանկյունից
2․Նայարդային համակարգի արձագանքը տարբեր միջավայրերում
Նպատակ
Հասկանալ, թե ինչպես է մարդու նյարդային համակարգը արձագանքում արտաքին միջավայրի տարբեր խթանիչներին՝ լույսին, ձայնին և հպումին։ Հայտնաբերել, թե ինչպես են այս խթանները ազդում ռեակցիայի արագության և կենտրոնացման վրա։
Ընթացք
1. Տեսական մաս
Ուսումնասիրում ենք՝
-
Կենտրոնական և ծայրամասային նյարդային համակարգի կառուցվածքը։
-
Սենսոր նեյրոնների, միջնային և շարժիչ նեյրոնների դերը։
-
Արձագանքի ժամանակը որպես ցուցիչ՝ նյարդային համակարգի աշխատանքի արդյունավետության։
2. Պարզ փորձեր (մոդելային կամ իրական)՝ ռեակցիայի ժամանակի չափում
Գործիքներ:
-
Սմարթֆոնի ռեակցիայի ժամանակի չափման ծրագիր (օր․՝ Reaction Time Test app)
-
Սովորական չափիչ ժապավեն (for ruler drop test)
-
Ժամանակաչափ կամ սմարթֆոն
Փորձային պայմաններ (նախապես որոշվում են)
-
Լուռ և լուսավոր սենյակ
-
Ուժեղ ձայնային ազդակներով միջավայր (երաժշտությամբ)
-
Թեթև մթություն / ցածր լույս
-
Հուզական խթանիչ (օրինակ՝ զարմացնող հարց)
Փորձի կազմակերպում
-
Յուրաքանչյուր մասնակցից 5 չափում յուրաքանչյուր միջավայրում
-
Հաշվում ենք միջին ռեակցիայի ժամանակը (միլիվայրկյաններով)
-
Նշումներ՝ մասնակիցների տարիքը, տրամադրությունը, քնի քանակը
Տվյալների մշակումը
-
Աղյուսակ և գրաֆիկ՝ միջավայր ըստ արձագանքի միջին ժամանակի
-
Քննական վերլուծություն՝ որտեղ էր արձագանքը ավելի արագ, որտեղ՝ դանդաղ
-
Քննարկում՝ ինչու է այդպես, ինչ գործոններ կարող էին ազդել
Վերջնարդյունք
-
Վերլուծական հաշվետվություն և սլայդային ներկայացում
-
Աշակերտական գիտական հետևություններ՝
▪ Որ միջավայրը նպաստեց առավել արդյունավետ ռեակցիային
▪ Ինչ կապ ունի լույսը, ձայնը կամ լռությունը կենտրոնացման հետ
▪ Կարո՞ղ ենք օգնել երեխաներին կամ աշակերտներին ավելի լավ սովորել՝ իմանալով այս արդյունքները -
Առաջարկներ՝
▪ Հանգիստ և լուսավոր միջավայր՝ քննության ժամանակ
▪ Զանգերի և բարձր ձայների սահմանափակում դասարանում
▪ Քնի կարեւորությունը նյարդային համակարգի արձագանքի համար
Օգտակար աղբյուրներ
-
Purves D. et al., Neuroscience (Oxford University Press)
-
Khan Academy – Nervous system overview
-
Scientific American – “How fast can the brain react?”
-
Reaction Time Test (https://humanbenchmark.com/tests/reactiontime)
1. Սննդամթերքի մեջ կենսաբանական պոլիմերների հայտնաբերում
Թեմա – Կենդանի նյութի քիմիական կազմը
-
Նպատակ – Ուսումնասիրել սպիտակուցների, ածխաջրերի, ճարպերի առկայությունը սննդամթերքներում
-
Ընթացք – Տանը կամ դասարանում իրականացնել փորձեր՝ յոդով, բիյուրետով, էթանոլով
-
Վերջնարդյունք – Տեսանյութ կամ ֆոտոպատմություն փորձերի մասին, տվյալների աղյուսակ, եզրակացություն
-
Թվային գործիքներ – Ֆոտոխցիկ, բլոգային գրառում, ինֆոգրաֆիկա Canva-ով
2. Ֆոտոսինթեզի փորձ ու ինֆոգրաֆիկ վերլուծություն
Թեմա – Նյութափոխանակություն
-
Նպատակ – Փաստել ֆոտոսինթեզի ընթացքը լույսի և CO₂-ի առկայության պայմաններում
-
Ընթացք – Տերևների պղնձապատում, արդյունքների համեմատում տարբեր պայմաններում
-
Վերջնարդյունք – Ինֆոգրաֆիկ փորձի փուլերով, ֆոտոպատմություն, եզրակացություն
-
Թվային գործիքներ – Canva, Google Slides, Quizizz-ով թեստ
3. «Միտոզը մոդելով»
Թեմա – Բջջի բաժանում, միտոզ
-
Նպատակ – Սովորողների կողմից բջջի բաժանման փուլերի ֆիզիկական մոդելավորում
-
Ընթացք – Պատրաստում են պլաստիլինով կամ պիքսելային գրաֆիկայով ֆազաների մոդելներ
-
Վերջնարդյունք – Անիմացիոն տեսանյութ կամ սլայդաշար՝ բացատրություններով
-
Թվային գործիքներ – PowerPoint կամ Scratch
4. «Իմ ընտանեկան գենետիկ քարտեզը»
Թեմա – Ժառանգականություն և գենետիկ հիվանդություններ
-
Նպատակ – Ուսումնասիրել ժառանգական հատկություններ՝ ընտանեկան պատմության հիման վրա
-
Ընթացք – Տեղեկատվության հավաքում, պարզ գենետիկ սխեմաների կառուցում
-
Վերջնարդյունք – Գենետիկական ծառ, տեսանյութ «իմ գենետիկ պատմությունը» թեմայով
-
Թվային գործիքներ – Google Docs, Lucidchart, Genial.ly
5. «Մուտացիայի հետևանքով...»» ֆիկցիա + գիտություն
Թեմա – Փոփոխականություն
-
Նպատակ – Ստեղծել գիտաֆանտաստիկ պատմություն իրական գիտական հիմքով
-
Ընթացք – Մուտացիայի մի օրինակ ընտրել, ստեղծել կերպար, զարգացնել պատմություն
-
Վերջնարդյունք – Պատմվածք, մուլտֆիլմ կամ կոմիքս
-
Թվային գործիքներ – StoryJumper, Pixton, Canva
6. «Կենսաբանական գյուտ» հետազոտական-մեդիա նախագիծ
Թեմա – Սելեկցիա և նոր հայտնագործություններ
-
Նպատակ – Հայտնաբերել և ներկայացնել ժամանակակից կենսաբանական գյուտ կամ մեթոդ
-
Ընթացք – Տվյալների հավաքում, հարցազրույց մասնագետի հետ, վերլուծություն
-
Վերջնարդյունք – Ներկայացում (հոլովակ, սլայդ, QR-բլոգ)
-
Թվային գործիքներ – Google Forms, YouTube Shorts, Padlet
7. «Էկոհամակարգեր իմ շրջապատում»
Թեմա – Օրգանիզմ–միջավայր փոխհարաբերություններ
-
Նպատակ – Ուսումնասիրել տեղական բիոտոպ և արձանագրել նրա կենսաբազմազանությունը
-
Ընթացք – Ճամփորդություն, նմուշառում, տվյալների հավաքագրում
-
Վերջնարդյունք – Քարտեզային ներկայացում, լուսանկարներ, վերլուծություն
-
Թվային գործիքներ – Google Earth, Thinglink, Blogger
8. «Հողի կենդանի կյանքը» (մինի էկո-փորձ)
Թեմա – Բնության պահպանում
-
Նպատակ – Հողում բնակվող կենդանի օրգանիզմների ուսումնասիրում և բիոլոգիական ակտիվության չափում
-
Ընթացք – Նմուշների հավաք, միկրոէկոլոգիական վերլուծություն
-
Վերջնարդյունք – Տվյալների աղյուսակ, եզրակացություն՝ որպես բնապահպանական զեկույց
-
Թվային գործիքներ – Excel, Canva, Padlet
9. «Իմ մեդիակենսաբանության գրադարան»-ի ստեղծում
Թեմա – Ամփոփում բոլոր թեմաներով
-
Նպատակ – Ստեղծել թվային մեդիագրադարան 9-րդ դասարանի սովորած թեմաների շուրջ
-
Ընթացք – Յուրաքանչյուր սովորող ընտրում է թեմա և պատրաստում մեդիաբովանդակություն
-
Վերջնարդյունք – Համադրված կայք/բլոգ կամ Google Site
-
Թվային գործիքներ – Google Sites, Blogger, Canva, YouTube
No comments:
Post a Comment