Tuesday, June 17, 2025

8-րդ դասարանի կենսաբանություն առարկայի ծրագիր

 8-րդ դասարան

«Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրում 9-րդ դասարանում կենսաբանության  դասընթացի  ծրագիրն և գնահատման համակարգը հիմնված է հանրակրթության պետական չափորոշիչների,  ինչպես նաև կենսաբանության առարկայական չափորոշիչների և «Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրի  հեղինակային այլընտրանքային կրթական ծրագրի պահանջների վրա:  
 Դասընթացի նպատակն է՝
  •  ուսուցանել հմտություններ և կարողություններ մարդու   օրգանիզմի կառուցվածքի ,կեսագործունեության  առանձնահատկությունների մասին
  •  ընդլայնել   առողջ ապրելակերպի,ճիշտ սնմանհիգիենայի հիմնական կանոնների   մասին ինֆորմացիան
  • զարգացնել վնասակար սովորություններից զերծ մնալու և  օրգանների վնասվածքների դեպքում ինքնուրույն կողմնորոշվելու և օգնություն ցույց   տալու կարողություններ և հմտություններ
  • տարբերել օրգան - համակարգերը, դրանց կառուցվածքները
  • ներկայացնել  տարբեր հիվանդությունների առաջացման պատճառները դրանց կանխարգելման մեթոդները,

Միջավայրը

  • Անլար ինտերնետ, անհատական նոթբուկ, նեթբուկ
  • Համացանցը ուսումնական գործընթացում
  • Մեդիագրադարան
  • Դասավանդողիի բլոգը

Նախագծային խմբերը մասնակցում են կրթահամալիրի բակերի խնամքին, ծառատունկերին, Աարտես դպրական կենտրում կազմակերպվող միջավայրի խնամքին

Կազմակերպումը

Դասապրոցեսին սովորողները մասնակցում են անհատական նոթբուկ, նեթբուկերով: Ելնելով թեմայի բովանդակությունից` հանձնարարվում է նյութերի մշակում, թարգմանություն, նյութերի հրապարակում ուսումնական բլոգներում, դպրոցի ենթակայքում:

Կապը մյուս առարկաների հետ – ուսումնական նյութեր ստեղծելիս անհրաժեշտություն է առաջանում օգտագործել օտարալեզու գրականություն, դասերի ժամանակ տեսանյութերը հաճախ նույնպես լինում են օտար լեզուներով` ռուսերեն, անգլերեն: Այդ պատճառով կարևորվում և խրախուսվում է օտար լեզուների լավ իմացությունը և օգտագործումը: 

Սովորողներին ուղղված պահանջներ

Կարևոր է՝ ինչպես է շրջակա միջավայրը՝ հանրային այգին, սարալանջը, բակը, դառնում սեբաստացիական հոգատարության, քաղաքացիական կրթության հարթակ, ինչպես են իրենց խնամքի տակ վերցնում կենսամիջավայրը։

Կենսաբանության դասընթացի միջոցով սովորողները կարող են իրենք էլ իրենց ստացած  գիտելիքներ փոխանցել կրտսեր ընկերներին՝ «Սովորող-սովորեցնող» նախագծով։Կարողանան տեսնել, գնահատել, կանխել իրենց շրջապատում տեղի ունեցող բնապահպանական խախտումները, դպրոցում ձեռք բերած գիտելիքներն ու հմտությունները փոխանցեն ընտանիքի անդամներին և ընկերներին, ինչն էլ ավելի է նպաստում սովորողի ստացած գիտելիքի ամրապնդմանը։

Գնահատում

Կենսաբանության  ուսուցման ընթացքում սովորողների գիտելիքների և կարողությունների գնահատումն ունի իր յուրահատկությունները: Հատուկ ուշադրություն է դարձվում սովորողների կողմից կենսաբանական հասկացությունների ողջ համակարգի յուրացմանը ,կազմավորվածության  տարբեր մակարդակների կենսաբանական համակարգերի միջև կապերի և փոխազդեցությունների բացահայտմանը: Գնահատմամբ պարզվում է ուսումնական գործնթացի որակը և ուսուցման արդյունքները: Այն նպաստում է սովորողների ինքնահաստատմանը և ինքնազարգացմանը: Գնահատմամբ բացահայտվում է սովորողների գիտելիքների մակարդակը ու որակը: Կիրառվում է գնահատման տարբեր միջոցներ. հարցում, թեստ, լաբորատոր աշխատանքի կատարում, մասնակցություն ստուգատեսներին։ Գնահատման ժամանակ հիմնականում հաշվի է առնվում`

  •     Նախագծերի մասնակցությունը, դրանց արդյունքները
  •     Մասնակցությունը լաբորատոր աշխատանքներին
  •     Ստացված գիտելիքների կիրառումը
  •     Նախագծային աշխատանքներ

Կենսաբանության դասընթացում կարող են իրականացվել ուսումնական գործունեության հետևյալ տեսակները
     հետազոտական աշխատանքներ,
     ուսուցողական ֆիլմերի դիտում
     լաբորատոր փորձեր
     մոդելավորում
     նախագծային աշխատանքներ
     խմբային աշխատանքներ
     դասարանական քննարկումներ և բանավեճեր:


     1․ Ներածություն մարդու մասին գիտությունները բժշկությունմարդու ֆիզոլոգիաառողջ ապրելակերպ։                             
  •  Ընդհանուր ակնարկ մարդու օրգանիզմի կառուցվածքի և ֆունկցիաների մասին:
  • Մարդու օրգանիզմի բջջային կառուցվածքը ,ֆունկցիաներըհյուսվածքները  (էպիթելայինշարակցականմկանայիննյարդային): Օրգանիզմը որպես միասնական  ամբողջություն:            
  • Մանրադիտակով դիտել մանրապատրաստուկներ:                                

2.    Կենսագործունեության գործընթացների կարգավորումը:Զգայարաններ:
  • հումորալ կարգավորում  հորմոններ,դրանց ազդեցությունը օրգանիզմի ֆունկցիանների,
          աճի,զարգացման կարգավորման մեջ:
  • Նյարդահումորալ կարգավորում:Նյարդային համակարգի նշանակությունը և   կառուցվածքը`  կենտրոնական և ծայրամասային:

3.Ռեֆլեքսռեֆլեքսային աղեղ:
  • Զգայարաններ և վերլուծիչներտեսողականլսողականշոշափելիքի,  համիհոտառական:
  • Ծնկային և արմնկային ռեֆլեքսների ցուցադրում,
  • բբի նեղացում  և  լայնացում բացահայտող փորձեր:
  • բբի և ոսպնյակի հետ կապված փորձեր
  • լսողության զգայունության որոշում 

4.         Հենաշարժիչ համակարգ
  • Կառուցվածքը և ֆունկցիան:Ոսկրերիմարդու կմախքի,մկանային համակարգի   կառուցվածքը և ֆունկցիան:
  • Մկանների աշխատանք և հոգնածություն:
  • Առաջին օգնությունը վնասվածքների դեպքում:  
  • Ոսկրի մանրադիտակային կառուցվածքի      դիտում:
  • Կեցվածքի խախտման և հարթաթաթության բացահայտում
  • Ոսկրի քիմիական բաղադրության որոշում`օրգանական և անօրգանական նյութեր
  •  մկանի հոգնածության որոշում

5.    Օրգանիզմի ներքին միջավայր`
  • արյունհյուսվածքային հեղուկ,ավիշդրանց կառուցվածքըֆունկցիաները և փոխազդեցությունը:
  • Արյան պլազմամակարդումԱրյան խմբեր,ռեզուս գործոնարյան համատեղելիություն և  փոխներարկում:
  • Արյան քսուքների դիտում մանրադիտակով

                                    
6.   Սիրտ -  անոթային համակարգ:         
  • Արյան և ավշաշրջանառության համակար•, դրանց դերը օրանիզմումԱյրան շրջանառության մեծ և փոքր շրջաններ:
  • Սրտի կառուցվածքըաշխատանքը և կարավորումը:Սիրտ - անոթային համակարի հիիենա:
  •  Առաջին օգնությունը արյունահոսությունների  և սիրտ - անոթային հիվանդությունների դեպքում:            
  • Այրան ճնշման չափում ֆիզիկականաշխատանքիցառաջ և հետո,
  • անոթազարկի որոշումֆիզիկականաշխատանքիցառաջ և հետո


7.     Շնչառական համակարգ
  • նշանակությունը,  կառուցվածքը և ֆունկցիաները:
  • Շրջակա միջավայրի աղտոտվածության ազդեցությունը շնչառական օրգանների գործունեության վրա:
  • Առաջին օգնությունը շնչառության համակարգի հիվանդությունների և շնչառության  հանկարծակի կանգառի դեպքում:    
  • Շնչառական շարժումների դիտումսպիրոմետրով թոքերի կենսական տարողության որոշում:                                


8.      Մարսողություն համակարգի կառուցվածքը և ֆունկցիաները:
  • Մարսողական ֆերմենտներ ածխաջրերսպիտակուցներ,ճարպերդրանց դերը:
  • Լյարդենթաստամոքսային գեղձ կառուցվածքը և ֆունկցիաներըՍննդի ներծծում մարսողական ուղու տարբեր բաժիններում:Մարսողական օրգանների հիգիենա:
  • Սննդային թունավորումները և առաջին օգնությունը:        
  • Սննդային թունավորումները և առաջին օգնություն                    
9.     Ֆերմենտներ և վիտամիններդրանց դերըթեր և գերվիտամինոզ:
  • Մարդու էներգածախսերը և սննդային օրաբաժինը:  

10.    Արտազատություն:
  • Նշանակությունըօրգանների կառուցվածքըդրանց դերը:
  • Միզազատության համակարգի օրգաններըկառուցվածքըֆունկցիաները:Միզագոյացում և միզարձակում:
  • Արտազատության օրգանների հիվանդություններրանց կանխումըհիգիենա:                    
  • Արտազատության օրգանների հիվանդությունները 
  • Ի±նչ է իրենից ներկայացնում երիկամի քարը , նրա ժամանակակից բուժման մեթոդները      

11.    Ծածկույթային օրգաններՋերմակարգավորում:
  • Մաշկի կառուցվածքըտեսակներընշանակությունը և ֆունկցիաները:
  • Եղունգներ և մազեր:
  • Մաշկի դերը ջերմակարգավորման պրոցեսում,մաշկի հիգիենա,կոփում:
  • Առաջին օգնությունը մաշկային վնասվածքների  դեպքում:        
  • Խոշորացույցով ձեռքի ափիերեսի մաշկի դիտում


12.  Վերարտադրողական համակարգ
  • Արական և իգական սեռական համակարգերդրանց կառուցվածքըառանձնահատկությունները:
  • Սեռական բջիջների առաջացումբեղմնավորումներարգանդային զարգացում:
  • Մարմնի հասակի և զանգվածի չափում
  • ժառանգական հիվանդություններդրանց առաջացման պատճառները և կանխարգելման վերաբերյալ ուսումնական նյութի պատրաստում                      

13.    Բարձրագույն նյարդային գործունեություն:Վարք:
  • ԻՊավլովի ուսմունքը բարձրագույն նյարդային գործունեության մասին:
  • Հույզերխոսքմտածողություն, գիտակցություն,հիշողությունուշադրություն
  • Քուն և դրա նշանակությունը:Երազատեսություն:
  • Անհատի ձևավորումը և շրջակա միջավայրի անբարենպաստ ազդեցությունը   բարձրագույն նյարդային գործունեության վրա:    

No comments:

Post a Comment